19.10.2023. - Južni nasip od Savskog mosta prema zapadu, u dužini 1660 metara, uređuje se postavljanjem zelenog eko-asfalta. Radnici podružnice Zagrebačke ceste potrošit će oko 600 tona posebno pripravljenog asfalta za biciklističku stazu širine 3,5 metara, a riječ je o izgradnji pete faze iz pilot projekta Greenway, ukupne dužine 132 kilometra.
Obišli smo i Asfaltnu bazu Rakitje, gdje se upravo miješaju tone novog eko-asfalta, koji se odmah vozi na gradilište biciklističke staze. U razgovoru s voditeljem Asfaltne baze Mislavom Milićem saznali smo o kakvom je to eko-asfaltu riječ i u čemu se on razlikuje od običnog asfalta.
– Za razliku od običnog asfalta u koji ide bitumen – koji se dobiva iz nafte i služi kao vezivo kamenog materijala – u tzv. zeleni asfalt stavlja se kao vezivo posebna smjesa, neka vrsta prirodne smole, koja se spravlja od dvije komponente – krutih granula i tekućine – rekao nam je Mislav Milić.
Dakako, nije moguće doznati o kakvim je ekološki prihvatljivim komponentama riječ i po kojoj se recepturi proizvode jer se radi o poslovnoj tajni dobavljača iz Italije. Od talijanskog proizvođača također je došao i zeleni pigment koji ovom asfaltu daje neobičan i atraktivan izgled.
Inače eko-asfalt proizvodi se istom metodom i istim procesom u asfaltnoj bazi kao i obični asfalt te se na isti način ugrađuje u cestu.