Najveći broj sajamskih centara nalazi se u Europi, čak 496 velikih prodajnih mjesta što čini 48% ukupnog sajamskog udjela. Godišnje se organizira otprilike 31.000 sajamskih projekata sa 4,4 milijuna izlagača i preko 260.000.000 posjetitelja.
Sajmovi imaju značajan marketinški učinak. 85% izlagača smatra B2B sajmove važnim ili vrlo važnim elementom marketinške aktivnosti. Sajmovi doživljavaju i promjene: sve su više specijalizirani, traju kraće, dopunjuju se različitim komplementarnim sadržajem i traže sve višu razine izlagačkih prostora. Uz sajmove se više vežu konferencije, prezentacije, okrugli stolovi, posjeti postrojenjima i objektima, a sve kako bi se dala veća važnost, pružilo više mogućnosti i privuklo što više izlagača i posjetitelja. Sajmovi budućnosti stavljaju pred organizatore nove izazove. Osobni kontakt će intenzivirati komunikaciju i dijalog s posjetiteljima. Jača predstavljanje robnih marki i brendova, a imidž postaje sve važniji element nastupa.
Sajmovi i dalje neizostavan oblik poslovne komunikacije, a Zagrebački velesajam srce poslovne i društvene komunikacije Grada Zagreba.
Vezane vijesti: 1. lipnja 2016. Na inicijativu međunarodnih organizacija: UFI - The Global Association of the Exhibition Industry (Union of International Fairs ) i IAEE - International Association of Exhibitions and Events, ove godine, po prvi puta ikad, održava se Global Exhibitions Day.
Na ovaj način, sajamska industrija dobila je svoj dan, 08. lipnja.
„Global Exhibitions Day“ ima svrhu naglasiti ulogu i značaj sajamske industrije na razvoj nacionalnih i globalnih ekonomija, promovirati ključnu ulogu sajmova u podršci izlagačima i razvoju njihovih tvrtki te promicanju vanjskotrgovinske razmjene i internacionalizacije ukupnog poslovanja.
Dana 8. 6. 2016. Zagrebački velesajam bit će mjesto okupljanja regionalnih sajamskih organizatora, stručnih ljudi sajamske industrije iz zemlje i svijeta, predstavnika institucija, udruženja, gospodarstvenika i medija.
Za tu prigodu 8. 6. 2016. u Kongresnom centru Zagrebačkog velesajma bit će organiziran Međunarodni poslovni skup na temu:
"SNAGA SAJAMSKE INDUSTRIJE - DANAS I SUTRA", s dva panela
Prvi panel: "SAJMOVI - PLATFORMA POSLOVNE I DRUŠTVENE KOMUNIKACIJE“. Izlaganja će imati sajamski organizatori, sajamski stručnjaci, predstavnici institucija, gradova i udruženja.
Drugi panel: "GOSPODARSTVO TREBA SAJMOVE“ - Dobri primjeri iz prakse
Poduzetnici, gospodarstvenici, izlagači na različitim sajmovima, svojim primjerima će objasniti značenje sajamskih nastupa za razvoj i internacionalizaciju poslovanja tvrtki.
U Kongresnoj dvorani Zagrebačkog velesajma, održat će se „Dan otvorenih vrata“ i prezentacija sajmova koje Zagrebački velesajam, u suradnji s Gradom Zagrebom, priprema u drugoj polovici 2016. godine, a to su: Sajmovi zdravog življenja, Izvor, Ambienta, Interliber, Inova i Sajam multimedije.
„Global Exhibitions Day“ još jednom potvrđuje da su Grad Zagreb i Zagrebački velesajam središnje mjesto poslovne i društvene komunikacije Republike Hrvatske.
Link na Program
http://www.zv.hr/?id=5393
Više o #GED na sljedećim linkovima:
http://www.ufi.org/industry-resources/global-exhibitions-day/
http://www.iaee.com/articles/detail/IAEE/IAEE-Joins-UFI-to-Create-First-Ever-%E2%80%9CGlobal-Exhibitions-Day%E2%80%9D