U proteklih mjesec dana u ZET-ovim vozilima povećan je broj kontrolora karata pa ih sada radi oko 140, što je povećanje od oko 40 posto u odnosu na prethodni period kada ih je bilo stotinjak.
U ZET-u ističu kako će zagrebački javni prijevoznik i dalje raditi na što efikasnijoj kontroli putničkih karata te se uskoro može očekivati i dodatno povećanje broja kontrolora koji u pravilu rade 24 sata dnevno, 365 dana u godini. Na radna mjesta kontrolora karata, naglašavaju u ZET-u, internim natječajima, došli su ljudi iz sustava ZET-a te je osnovni cilj povećanja kontrolnog osoblja spriječavanje izbjegavanja plaćanja voznih karata. Neplaćanje karata u tramvajima i autobusima, uzimanje je novaca Zagrebačkom električnom tramvaju pa se "švercanju" odlučilo stati na kraj. Kontrolori djeluju na cjelokupnom području Grada Zagreba, izdvojenih gradova Velike Gorice i Zaprešića te općina Bistra, Luka, Stupnik i Klinča Sela.
ZET-ovi kontrolori često nailaze na poteškoće u komunikaciji s putnicima koji nemaju važeće karte, iako je Odlukom o javnom linijskom gradskom prijevozu putnika propisano je da putnik za vrijeme vožnje mora imati ispravnu voznu kartu, koju je na zahtjev ovlaštene osobe prijevoznika dužan predočiti radi kontrole.
Problemi kontrolora
Prema svjedočenju ZET-ovih djelatnika najveći problem s kojim se susreću kontrolori voznih karata je suprotstavljanje putnika bez vozne karte da omogućio uvid u osobnu iskaznicu kako bi se utvrdio identitet osobe – putnika bez karte.
No, kontrolor voznih karata je ovlaštena osoba prijevoznika i ima pravo uvida u osobni dokument putnika koji je zatečen u vozilu ZET-a bez putne karte ili posjeduje neispravnu putnu kartu, unutar vozila ZET-a.
Drugi problem koji se pojavljuje je način kupovine vozne karte mobitelom te uvid u tako kupljenu voznu kartu. Putnik je prije korištenja bilo koje usluge (u ovom slučaju javnog gradskog prijevoza) obvezan informirati se načinu korištenja. Većina putnika to ne čini te dolazi do problema, izmjene nepotrebnih riječi pa i povremenih sukoba koji srećom završavaju bez posljedica. Sukladno pravilu o korištenju m-prijevoz usluge putnik je obvezan u vozilo ući s već primljenom porukom o plaćenom prijevozu, a ne plaćanje obaviti tek nakon ulaza u vozilo ili bez primljene poruke – a sve navedeno je u Pravilima korištenja dostupnim na prodajnim mjestima ZET-a ili na internet stranici ZET-a.
Treći je problem neinformiranost putnika o načinu rada kontrolora karata, koji svoj posao mogu obavljati, ovisno o dnevnom radnom zadatku, u službenoj odjeći ili u civilu. Dakle, kontrolor je obvezan identificirati se za vrijeme obavljanja svog posla svojom iskaznicom i značkom, a putnik je obvezan na zahtjev kontrolora pokazati voznu kartu.
Stoga, sve korisnike usluga javnog gradskog prijevoza valja podsjetiti da putnik koji je zatečen u vozilu ZET-a bez vozne karte, posjeduje neispravnu voznu kartu, beskontaktnu pretplatnu ili vrijednosnu kartu koja nije valjano registrirana ili na zahtjev ovlaštene osobe prijevoznika odbije pokazati SMS poruku o plaćenom prijevozu na svom mobilnom telefonu, plaća na mjestu događaja ili u roku iz "obavijesti putniku" dodatnu kartu u iznosu od 200,00 kuna, a nakon osam dana ili po opomeni 250,00 kuna.
Podružnica ZET