Povjerenstvo za reklamacije potrošača Zagrebačkog holdinga tijekom 2012. godine održalo je 35 sjednica na kojima je rješavano ukupno 626 reklamacija.
Od ukupnog broja reklamacija tijekom 2012. godine 249 (40 %) je riješeno u korist potrošača, u 267 (43%) slučajeva je potvrđena prvostupanjska odluka, dok 110 (17%) reklamacija nije bilo u nadležnosti Povjerenstva. Najčešći primjer takvih slučajeva je kada je podnositelj prigovora pravna osoba reklamacije upućene Zagrebparkingu, a vlasnik predmetnog vozila je pravna osoba.
Dijagram 1. Ukupan broj obrađenih reklamacija potrošača
Pregledom po podružnicama i trgovačkim društvima i nadalje je najveći broj reklamacija upućen za Zagrebparking 354 odnosno 57% te Vodoopskrbu i odvodnju 168, odnosno 27%. Slijede Gradsko stambeno komunalno gospodarstvo 21, (3%), Gradska plinara Zagreb 14, (2%) Gradska plinara Zagreb - Opskrba 9, (1%), Čistoća 6, (1%), Gradska groblja 6, (1%), ZET 3, (0%) te Autobusni kolodvor 1, (0%).
Sve sjednice su održane uz prisustvovanje jednog, odnosno oba člana iz udruga potrošača, a na 14 sjednica su bili nazočni svi članovi Povjerenstva. Po sjednici je u prosjeku rješavano 18 reklamacija. Sjednicama Povjerenstva mogu, na zahtjev prisustvovati podnosioci reklamacije. Tijekom 2012. godine na 4 sjednice Povjerenstva bilo je prisutno 5 podnositelja reklamacija.
Dijagram 2. Udio reklamacije po podružnicama
Usporedbom strukture reklamacija rješavanih tijekom 2012. u odnosu na razdoblje od 2009. do 2011. godine, vidljivo je da se broj reklamacija gotovo udvostručio. Struktura je i dalje nepromijenjena, kao i prethodnih godina, a najveći dio se odnosi na osporavanje troškova izdane dnevne parkirališne karte Zagrebparkinga.
Usporedimo li broj i vrstu reklamacija u prethodnom periodu sa 2012 evidentno je da je do 31.12.2011. Povjerenstvo rješavalo 639 reklamacija od čega se 429 (67%) odnosilo na Zagrebparking, 164 (26%) na Vodoopskrbu i odvodnju, 25 (4%)na GSKG, 11 (2%) Čistoću, 5 na Gradsku plinaru , po 2 na Gradska groblja i Tržnice i 1 na ZET. Na usluge Autobusnog kolodvora nije bilo reklamacija.
Dijagram 3. Usporedba broja reklamacija iz 2011. i 2012. godine
U 2012. zabilježen je trend smanjenja udjela reklamacija na Zagrebparking (sa 67% na 57%), GSKG i Čistoću u ukupnom broju reklamacija te povećanje reklamacija za Gradsku plinaru Zagreb, Gradsku plinaru Zagreb -Opskrba i Gradska groblja.
Podsjetimo, Povjerenstvo za reklamacije potrošača Zagrebačkog holdinga je drugostupanjsko tijelo koje odlučuje o reklamacijama potrošača koje se odnose na pružanje usluga iz registriranih djelatnosti Društva i povezanih društava/ustanova. Povjerenstvo obavlja poslove u skladu sa Zakonom o
zaštiti potrošača.
Sastav i imenovanje članova te djelokrug i način rada uređeni su Pravilnikom o radu Povjerenstva za reklamacije potrošača koji je stupio na snagu 31.srpnja, 2009.godine i koji je objavljen na web stranici Društva.
Povjerenstvo broji sedam članova i sedam zamjenika članova, pri čemu su dva člana i dva zamjenika člana predložile udruge za zaštitu potrošača. U današnjem sastavu (www.zgh.hr) imenovao ga je Predsjednik uprave Društva odlukom od 23. studenog 2011. godine. Sjednice Povjerenstva se održavaju po potrebi, u sjedištu Povjerenstva.