Početak sezone grijanja – preporuka Vašeg operatora distribucijskog sustava

5. listopada 2015. Obzirom da se bliži početak sezone grijanja krajnjim kupcima prirodnog plina preporučujemo poduzimanje mjera radi sigurne i pouzdane uporabe plina, a najosnovnije je da se izvrši servis plinskog bojlera. Za novije bojlere servis se mora izvršiti u roku od 2 godine, a za starije bojlere i atmosferske bojlere servis se mora izvršiti svake godine, u pravilu pred početak sezone grijanja. Servis bojlera mora izvršiti isključivo ovlašteni serviser, a popis ovlaštenih servisera možete dobiti od Vašeg dobavljača bolera.

Također, vrlo bitno je i redovito održavanje dimnjaka od strane područnog dimnjačara. Dimnjaci se moraju pregledati najmanje jednom godišnje, ovisno o vrsti dimnjaka. Ukoliko Vaš dimnjak nije pregledan u roku možete se obratiti svome dimnjačaru. Popis područnih dimnjačara možete preuzeti ovdje.
Sustav dobave zraka kod atmosferskih bojlera bitan je jer postoji mogućnost povrata dimnih plinova, odnosno mogućnost trovanja ugljičnim monoksidom iz dimnih plinova. Ukoliko imate ugrađen atmosferski bojler, vrata prostorije smješta bojlera obavezno moraju imati ventilacijske otvore na donjoj i gornjoj strani, sva ostala vrata u stanu moraju biti podrezana, a u stanu ne smije biti nikakav ventilator niti kuhinjska napa s isisnim ventilatorom, jer će remetiti rad bojlera. Također, ugradnja nove stolarije (pvc, aluminij, drvo) moguća je isključivo ukoliko se u vanjski zid ugrade ventilacijski otvori.

Detaljnije informacije o sigurnosti molimo da pogledate ovdje.

Ukoliko se krajnji kupci plina pridržavaju osnovnih navedenih naputaka vezano uz sigurnost, uporaba plina je vrlo sigurna. Na umu je stalno potrebno imati poslovicu da je prirodni plin kao i vatra - dobar sluga, a loš gospodar. 
 

Gradska plinara Zagreb d.o.o.