4. travnja 2016. Nakon 80 godina svakodnevne opskrbe svježim, domaćim namirnicama koju je Zagrepčanima nudila Branimirova tržnica, došlo je vrijeme za novo ruho ovog popularnog zagrebačkog placa. Glavni pravac promjene tržnice bio bi modernizacija prostora te prodaja pretežito ekološki uzgojenih namirnica.
Tako bi jedna od najstarijih tržnica u Zagrebu, koja je othranila naraštaje stanovnika metropole, postala prva moderna, europska tržnica u Hrvatskoj, jedinstvena po nekoliko značajki. Postala bi pouzdan partner malim, eko proizvođačima i hrvatskim poljoprivrednicima, omiljeno mjesto Zagrepčana za kupnju te mjesto na kojem će se turisti upoznati s impresivnim bogatstvom okusa koje Hrvatska nudi. Tržnicu bi činilo jedinstvenom to što bi nudila pretežito domaće ekološki uzgojene proizvode čime bi Zagreb postao prvi grad koji će objediniti ponudu malih, ekoloških proizvođača (OPG-ovi) i uzgajivača te im osigurati idealno mjesto za plasman proizvoda po maloprodajnim cijenama.
Spomenimo da se od 2003. godine broj eko proizvođača u Hrvatskoj povećao čak 16 puta i danas ih je registriranih gotovo 2 200. Stoga je za hrvatske poljoprivrednike ovo jedinstvena prilika i veliki poticaj za daljnju proizvodnju jer bi im renovirana tržnica osigurala mjesto, promociju, brending te što je najvažnije, tržište.
Zbog izvsne lokacije, između dvije tranzitne točke autobusnog i željezničkog kolodvora, ova bi tržnica bila posebno atraktivna za sve brojnije turiste.
Zagrebački holding naručio je istraživanje tržišta u kojem je ispitan stav građana Zagreba o potrebi za novom, modernom tržnicom u Zagrebu te njihove navike vezane za odlazak na tržnice i kupnju eko proizvoda. Zatim je ispitan i stav proizvođača ekoloških proizvoda o plasiranju svoje robe na jednoj takvoj tržnici kao i najveći izazovi s kojima su se susretali prilikom prodaje proizvoda. Ispitane su i navike turista te njihov stav prema degustaciji autohtonih hrvatskih proizvoda te potrebi za središnjim mjestom u Zagrebu koje bi im omogućilo kupnju takvih proizvoda.
U dvomjesečnom istraživanju je sudjelovao 401 građanin grada Zagreba, 25 turističkih djelatnika, 19 uzgajivača ekoloških proizvoda te 103 turista.
Istraživanje je pokazalo da čak tri četvrtine građana smatra kako je važno da Zagreb ima modernu europsku tržnicu. Također, pokazalo se da većina građana Zagreba ima razvijenu naviku odlaska na tržnicu, njih oko četvrtine na tržnicu odlazi često (26,5%), oko trećine (30, 6%) na tržnicu odlazi ponekad, a 5,1 % na tržnicu odlazi svaki dan.
U sklopu istraživanja, građani koji odlaze na tržnicu procjenjivali su važnost pojedinih sadržaja koji bi utjecao na njihov odabir tržnice. Izbor domaćih namirnica pritom je ključan, važnim ga smatra čak 87% građana, ugostiteljsku ponudu njih 21%, zabavni sadržaj njih 17% te izbor egzotičnih namirnica njih 14%. Čak 89% građana od potrebe za dodatnim sadržajima navelo je veći izbor domaćih namirnica.
Uzgajivači ekoloških proizvoda većinom su zainteresirani za prodaju svojih proizvoda na modernoj europskoj tržnici, od njih 19, čak 15 ih se izrazilo pozitivno.
Među turističkim djelatnicima također prevladava mišljenje kako je moderna europska tržnica potrebna Zagrebu, a čak 60 % ispitanih turista izjasnilo se da je tržnica s eko proizvodima potrebna gradu. 90 % ispitanih turista koji su bili u posjetu hrvatskoj metropoli bi ju svakako posjetilo kada bi postojala.
Istraživanje je potvrdilo opravdanost renoviranja popularne Branimirove tržnice koja bi u bližoj budućnosti u moderniziranom prostoru nudila sveže, domaće, ekološki uzgojeno voće, povrće, meso, jaja i ostale proizvode.